سفارش تبلیغ
صبا ویژن

90/5/21
3:28 عصر

حمید نان داد

سالک

حمید نون می خره
می گم شاهرخ دستت درد نکنه!
مجید یه گلدون قشنگ میخره 
می گم ای ول به دیوید!
اون روزم کریم کتابای درجه یکی خریده بود درباره سیاهچاله ها و نرم افزار و تکنیکهای جدید رایانه و عجایب خلقت گفتم
قربون دستت فرامرز دری از زیبائیها رو به رویم گشودی! 
شاهرخ و دیوید و فرامرز انگار قاپم رو خوب دزدیدن که نمی بینم حمید و مجید و کریم رو !
الان که بیشتر فکر میکنم می بینم
بابا ژون من!( سبک ففلی )
این قانون مداری،
احترام،
تمیزی معابر و ...
توجه به حقوق هم،
توجه زیاد به علم روز و تکنولوژی،
نظم و ... 
همه اینا که تا پامون رو میذاریم اون طرف فضای چشممون رو کامل پر می نماید! چه نسبتی می تونه با کشورهای غربی و شرقی داشته باشه ما فکر می کنیم اینا چون خودشونو زیاد در بند دین نکردن و فقط با عقل دو دوتا چهار تا می رن جلو به این چیزا رسیدن و همین کافیه(البته اینکه چقدر رسیدن فعلا به کنار) 
این یه حقیقته که هر چیز خوب و شیرینی که تو عالم هست نور وجود خداست، هر کی کار درستی کرده خدا تو اون نتیجه خوب گذاشته و به همین خاطره که ما ازش لذت می بریم هر جا میخواد باشه،هر معلولی علت خاص خودشو داره.
اهمیتی که ژاپنیا به کارشون میدن پیشرفتشون رو نتیجه داده نه بت پرستیشون!
حسابی که مردم فلان جا از قانونشون میبرن نمیذاره دزدی کنن نه اینکه خدا رو همه جا حاضر می بینن(که اگر چشم قانون رو دور ببینن وقتی برق فروشگاهی تو آمریکا میره جاروش می زنن) 
"نور رو نمیشه به ظلمت نسبت داد"
خدا هم اثر گذاشته تو کارشون و نتیجه شده تکنولوژی.چون خدا شاکره نتیجه ش ایمان نشده دقت کن! علت و معلول متناسب با همن.
 
این که دست خدای کریم و حمید و مجید رو تو خلقت نبینیم و کارها رو به هر کسی که اول می بینیم نسبت بدیم بی انصافیه.
دوستم  رفته بود چند کشور اروپایی، می گفت یه پسره تو مترو بود دید خودکار من قطع شد یه خودکار بهم داد و خیلی هم چشم پاک بود و... الان کسی بگه بیا بریم اروپا با کله میرم. نظر دوستم محترم، اما هستن کسانی که از این خوبیا نتیجه درست نمیگیرن و به خاطر دیدن این خوبیا بدیهاش رو هم می پذیرن و به خاطر عدم پیشرفت ایران در اون حد خوبیاش رو هم نمی بینن.    
خیلی خوبیای دیگه هم دارن اما نکته اینجاست که من کدوم علت رو کنار کدوم معلول بذارم . 
اگر قشنگی و شیرینی و آرامش و خلاصه هر چی از جنس نور که تو هر جا می بینیم و حس می کنیم ریشه یابی نکنیم و به علتش ریط ندیم تو تحلیل مسائل دچار خطا و بی عدالتی و بی انصافی شدیم.
شاید یکی از معانی "الله نور السماوات والارض " "خدا نور آسمانها و زمین است همین باشه.

پس میشه گفت خدا تو هر جای دنیا حضور جدی داره نه شما چی فکر می کنین؟


90/5/16
12:18 صبح

نگاه قشنگه

سالک

یه چیزی هست با ارزش تر از یه کهکشون شمش طلا،
"نگاه زیبا"
دینداری آدمای پولدار برای دو دسته جالبه
یک:اونایی که میمونن تو نخ اینکه چه دل گنده بوده این که سکه ها هرچند هم قطور نتونستن دلشو پر کنن تا خلایی احساس نکنه 
دو: اونایی که خودشون تو دل کوچیکشون یه جای گنده برای پول نداشته شون رزرو کردن و ذوق زده میشن از تعریف و تمجید از یه آدم پولدار و دینی که اون دلباخته ش شده چنگی به دل بی درد اینا نمی زنه
"چه بسیارند روایت کنندگان و چه کمند ..."(یادم رفته هر کی می دونه بگه)

ادواردو آنیلی یه جوون پولدار ایتالیایی صاحب یوونتوس و فراری و فیات و چیزای ریز و درشت دیگه بود که بعد از شیعه شدن, از خانواده طرد می شه, و بعد توسط صهیونیست ها به شهادت می رسه.

 1

 1صلوات نثارش
2 تا دیگه اضافه کن خیرشو ببینی

                                                                        الهم صل علی محمد و آل محمد

 


90/5/8
9:45 عصر

اعتراض به ساختمان پزشکان!

سالک

تا همین دیروز پارسی بلاگ هک شده بود و منم مجبور شدم یه سد بزنم جلو افکاری که تو مخم وول میخوردن تا وقتی مشکل حل شد یه کم بنویسم اما مگه میذارن. دوستم امروز یه چی گفت که دپٍرس شدم تا اینکه الان دیدم صحت داره .
عده ای از طلاب بر علیه سریال ساختمان پزشکان اعتراض کردن!
شرکتها و مطبها و دانشگاهها و ... به کنار، یه مثال دم دستی میزنم، تو یه جای عمومی مثل بانک، بین کارمندان زن و مرد چه جور روابطی حاکمه؟ خیلی راحت و با خنده های بیجا با هم خوش و بش می کنن که مطمئنا همه کمابیش شاهدش بودن یعنی تو عرف روابط مشکل دار از غیر مشکل دار مشخصه .
حق, نسبی نیست اما برای قضاوت در مورد یه مسئله خوبه همه جوانب رو در نظر گرفت خانواده ها الان با چی سرشون داغه؟سریالهای فارسی وان و...در ضمن هزار و یک مشکل سر مردم ریخته که دیدن یه برنامه طنز -اونم با نویسندگی برادران قاسم خانی که مدتیه تو این عرصه کارای خوبی انجام دادن و این گل کارشون از نظر منه-برای دقایقی لبخند رو بهشون هدیه میده.
 تو این فضا با وجود تمام ضعف و قوتهایی که ما آدمها داریم این طنز  به نظر من سعی کرده حریمها رو هم رعایت کنه. او خیلی خوب هم نوشته شده و مسائل مبتلا به رو به خوبی نقد می کنه. این حرف خیلی بچه گانه ست که گفته بشه بین بچه ها فرق گذاشته و این اخلاقی نیست! و... اتفاقا جزء حسن کاره،دنیای وارونه الان رو داره نشون میده که جایگاه خوب و بد داره عوض می شه.
 شقایق دهقان هم که کار طنز بیشتری رو به عهده داره اهل خانواده و ساده پوش و نجیبه و خوب نقشش رو درآورده اگر کسی خصوصا بعضی از طلاب اعتراضی به هر چی دارن بهتره از راهش و با منطق وارد بشن نه به این صورت ناسنجیده و عجولانه که وجهه افراد دیندار رو در نظر میلیونها ایرانی که از دیدن این طنز لذت میبرن لکه دار کنه و با وجود دیدی که عوام مردم نسبت به این قشر دارن اونها رو به تثبیت باور غلطشون نسبت به این قشر سوق بده که با این کار فکر کنم نه این سریال-اونطور که معترضین گفتن- بلکه عملکردمعترضین اگر از طرف خود دشمن نباشه دست کم اونها رو خوشحال کرده.
تند روی در هر جایی کند روی هایی رو به دنبال داشته انگار یادشون رفته که عامل یک سری از این بی حجابی ها رفتار بی فکر و احساسی یه عده مذهبی نمای اوائل انقلاب و بعدش بود.البته من به قسمتایی از این سریال نقد دارم مثل تولد نازنین یا رفتار نامزد دکتر ملکی که واقعا ضعیف بود.در ضمن این رو هم باید جهت جلوگیری از سوء برداشت بگم که هدف هیچ وقت وسیله رو توجیه نمیکنه.
به نظر شما برای تولید سرگرمی سالم تو این عصر پر از جذابیت ناسالم چه باید کرد؟
کاش آوینی ها داشتیم...